Redaktionelle retningslinjer, samarbejdspartnere og annoncer

Hvordan finder vi de bedste produkter?

Vi tester sjældent produkterne selv. Vores metode er baseret på dataindsamling og research samler eksterne tests, kundeanmeldelser, produktspecifikationer og priser ét sted, så du som læser får et bedre grundlag for at træffe den rette købsbeslutning.

Udvælgelsen af produkter er afgrænset til webshops, der findes i vores annoncenetværk, men fordi vi samarbejder med bl.a. Pricerunner, som har annonceaftaler med langt de fleste netbutikker i Skandinavien (+9.000 butikker), begrænses vi stort set ikke i vores produktudvælgelse.

Vores Content & Research-team udvælger de produkter, vi anmelder på vores sites. For at finde de produkter, vi mener er blandt de bedste på markedet, gør vores team brug af følgende parametre:

  • Kunders anmeldelser af produktet (fx via data fra Google eller Amazon)
  • Tests af produktet foretaget af eksperter og forbrugermagasiner
  • Sammenligning af produkters specifikationer og features
  • Forhandlerens tilbud, omdømme og service og omdømme (fx Trustpilot anmeldelser)
  • Kundedata: Vores interne statistikker på produkternes popularitet (fx klikrater)
  • Pris: Ovenstående vurderes op imod pris og eventuelle tilbud

Vores Content & Research-team, som sidder i Banja Luka i Bosnien, følger nøje planlagte processer og er udlært i at anvende både skandinaviske og internationale test- og anmeldelsesportaler. De bruger avancerede oversættelsesværktøjer, mens processen køres i tæt samarbejde med vores danske team.

Vi forsøger at holde udvælgelsen af produkter objektivt og datadrevet, men ofte vil der være en grad af subjektivitet. Særligt kommer det til udtryk i produktkategorier som mode eller møbler, hvor det æstetiske/emotionelle udtryk spiller en rolle.

Slutteligt skal det nævnes, at vi som udgangspunkt ikke tager produkter ind for webshops med en Trustpilot score under 3. Vi gennemgår løbende vores partneres Trustpilot og fjerner dem, hvis scoren bliver for lav. Forhandlere med lav Trustpilot kan dog forekomme inde i pristabeller hentet fra Pricerunner på vores sites.

Kort sagt, vi samler information og sammenligner produkter på forskellige specifikationer og egenskaber, så du som læser kan træffe en mere grundig købsbeslutning.

Hvordan anvender vi tests?

Når vi vurderer, hvilke produkter, der skal med i artiklen, og hvilke, der skal fremhæves, samler vi vurderinger fra andre tests og eksperter på området:

  • Officielle testpaneler såsom Råd & Rön, norske ForbrukerRådet, britiske Which, amerikanske ConsumerReports samt flere andre.
  • Officielle tests fra større medier som Politiken, Jyllands-Posten, NY Times, BBC, m.fl.
  • Ekspertråd fra danske og udenlandske medier inden for produktets nicher som fx Flatpanels, KitchenArena, TechGearLab, OutdoorGearLab, GoodHouseKeeping, PCGamer, Runrepeat m.m.
  • YouTube’ere der tester og anmelder produkter inden for det aktuelle emne.

Det skal nævnes, at vi skelner mellem vurderinger eksempelvis fra større, uvildige test fra uafhængige institutioner, der for os vægter mere end fx en YouTube-anmelder. Stort set alle vores artikler har beskrivelse af og referencer til de kilder og tests, vi har brugt i vores analyse.

Vi ønsker at gøre opmærksom på, at der kan opstå et selektive bias, fordi vores research-team leder efter testvindende produkter, som ofte medfører, at der i højere grad er fokus på, hvilke tests produktet har vundet og mindre fokus på de tests, hvor produktet har klaret sig mindre godt.

Hvordan anvender vi kundeanmeldelser?

Kundeanmeldelser spiller ligeledes en afgørende rolle i vores udvælgelse af produkter. Kundens test i den virkelige verden siger efter vores vurdering meget om produktets kvalitet, hvilket er essentielt for vores analyse.

Vores research team analyserer kundeanmeldelser på tværs af platforme og webshops.

For at minimere risikoen for falske anmeldelser, vil anmeldelserne primært komme fra e-handelsplatforme (fx Google, Pricerunner og Amazon) samt større etablerede webshops (fx Coop, Elgiganten, Power, Whiteaway, m.m). Vi skal derfor gøre opmærksom på, at såfremt der laves falske anmeldelser hos de nævnte tredjeparter på et givent produkt, vil vores analyser påvirkes.

Vi fremhæver ikke enkelte anmeldelser, men arbejder typisk med gennemsnitlige ratings på anmeldelser på skala fra 1-5. Vi inkluderer altid alle kundeanmeldelser i vores research, hvad enten de er positive eller negative.

Vi bruger også produktanmeldelser i vores analyse af “fordele” og “ulemper”, hvor vores research-team gennemgår negative anmeldelser for at identificere eventuelle ulemper ved et givent produkt.

Hvordan anvender og sammenligner vi produktdata og specifikationer?

En anden vigtig del i vurderingen af produktudvælgelsen er selvfølgelig produktets egenskaber og specifikationer. I vores analyse af hvor meget vi mener, man som forbruger får for pengene, og hvem produktet passer til, medregner vi naturligvis produktets specifikationer.

I forbindelse med vores research-proces laver vi en teknisk indsamling, hvor vi indsætter alle relevante specifikationer i en database. Vores research-team følger en avanceret proces til at finde og identificere anmelderroste produkter og et avanceret system til at sammenligne produktdata på tværs af produkter i kategorien. Overblikket giver en visuel sammenligning af produkternes egenskaber, specifikationer, resultater på tests og anmeldelser op imod pris.

Slutteligt spiller vores egen data også en vigtig rolle i hvilke produkter, vi anbefaler. Vi har data på hvilke produkter, der bliver klikket mest på samt hvad raten for køb er, hvilket siger noget om produktets popularitet og kundernes præferencer.